How to make an elevator in platformer [difficulty 2/10 or 🟩 ]

I haven’t made a guide in a while… WhAt’s uP, I finally learned some block code and decided that I wanted to refresh all of my guides to make them better (mostly because of the image purg), but as I said I learned some block code and am going to apply it to this guide.

(someone begged their parents to get them the season ticket :smirk:)

So come on rizzlers, let’s make a skibidi elevator that is overcomplicated for no reason, (actually it’s overcomplicated due to it being more efficient if it was).

~600 memory per floor

Wait let me explain it first, so the floor you click on changes the property value, so let’s say I clicked on floor 2, now the property value will be 2, which will the trigger another trigger that checks for property value and if the property value was 2, it will turn of the mechanics that send you to floor 3 and turn off the mechanics that stop you at floor 1.

Equipment

Supplies per floor
1x teleporter, 2x triggers
+
Overall supplies
1 trigger, overlay as an ex. ( I’m using dialogue action because someone begged their parents to get them the season ticket :smirk:), and 1 property

Step 1

Get your property and call it “Elevator floor”
And make the property type number
And set the default value as “0”
And if property value was changed transmit on “Property value was changed”
here is an image of the settin

Step 2

Now let’s code the property value checker(just a trigger with some block code) which I had some help on :slightly_smiling_face:

Very off-topic, no relation whatsoever (123GGHH)

So let’s call this trigger the decider

Step 3

Now let’s code 3 triggers for 3 floors, they will change the property value.

Trigger 1

Trigger 2


Trigger 3


Step 4

Now let’s make the controlling triggers, (don’t worry no block code on this one they just control the teleporters), I’ll explain the wires in Step 5
Set your triggers and teleporters like this

Now this is the trickiest part for me you have to figure out which floors to cancel if “floor x” was clicked, so I used multiple channels in one slot that I never knew existed but because of @Monoreuk 's guide, I learned.

Floor 1 trigger

Floor 2 trigger

Floor 3 trigger

Step 5

Step 5 might be the easiest, so you see wires 1 and 2, here is an image

You just repeat it for all of your triggers and teleporters, here are some images of the wire settings

Wire 1 settings
Trigger to teleporter

Wire 2 settings
Trigger floor a to trigger from floor b

Step 6

This one is really easy and is the last one, so now we want something to trigger the property change, which I had like “Talk 3” so now take your button or button or whatever (I’ll be using a dialogue action, someone begged their parents to get them the season ticket :smirk:)

Button 1

Button 2

Button 3

Final product
Screenrecording2025-03-179.11.31AM-ezgif.com-video-to-gif-converter

How good was this guide?
  • 5/5 :star_struck:- Best it could be
  • 4/5 :smiley:- Nice guide!
  • 3/5 :neutral_face:- Like any other guide
  • 2/5 :expressionless_face:- Pretty bad
  • 1/5 :face_vomiting:- Garbage
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What’s the difficulty of this guide?
  • 1/10 or :white_large_square:
  • 2/10 or :blue_square:
  • 3/10 or :green_square:
  • 4/10 or :yellow_square:
  • 5/10 or :yellow_square:
  • 6/ 10 or :yellow_square:
  • 7/10 or :orange_square:
  • 8/10 or :orange_square:
  • 9/10 or :red_square:
  • 10/10 or :black_large_square:
0 voters
You know, my first time in an elevator was uplifting experience, but the second time it let me down.
  • Did you really just make that joke😑
  • Very funny (sarcastic):face_with_steam_from_nose:
  • Haha (not sarcastic):rofl:
0 voters
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cool elevatorrrrrrrrrrrrrrr

Thxㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ

This looks fine and all, but there are a ton of other elevator guides.

All the other ones are in top-down mode. This one specifies how to make one in platformer mode.
Great guide! lol good job solving your own problem!

2 Likes

Huh, it appears so. In that case, great guide!

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Thanks I appreciate it

Bumpㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ

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Who voted 6/10? it’s barely a 2/10!

Edit: now someone voted 10/10?!

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bumpㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ

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I guess it’s the best time of year to BUMP

you should probably hide the teleporters and add platforms and a background to look more like well… more like an elevator

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  1. Well I made the first two teleporters not visible but the next three visible to show how the player got there.
  2. I wanted to show the base structure of an elevator, and even if I wanted to have it all decorated it would ruin that part of the map which is an invisible maze

Nice guide @SeamlessMoon!

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Thank you😁 ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ

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I also agree with @magic_iain. Maybe and a gray backround and hide the teleporters.

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You should also make the player press a button, to go inside the elevator.

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Fine, ok, this is probably going to take me 12 minutes.

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@SeamlessMoon, did you finish the final product?

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oh Sorry here it is…It took longer due to me adding a little Easter egg at the end and converting the vid to a gif and optimizing
Screenrecording2024-12-268.37.59PM-ezgif.com-optimize

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